Robbanás volt egy ferencvárosi társasházban
Az Ipar és a Vaskapu utca sarkán lévő négyemeletes társasház egyik első emeleti lakásában történt, aminek következtében tűz ütött ki.
Az ArrivaBus által szerződtetett filippínók programja elakadt, annyi biztos, hogy többe kerülnek, mint magyar kollégáik.
A Népszava arról ír, hogy hiába ígérték a januári kezdést, az ArrivaBus által szerződtetett 23 filippínó buszvezető egyelőre nem állhat munkába. A titkolózás nagy, derült ki, így egyszerűen nem tudni, hol akadt el a munkavállalók novemberben indult „komplex képzési és integrációs” programja, a Népszava annyit tudott meg, hogy a járművezetők képzési programja még nem zárult le – ezt Krsják Attila, a VT Arriva csoport kommunikációért felelős munkatársa mondta.
A fővárosi közösségi közlekedésben jelentős szerepet játszó ArrivaBus Kft. korábbi közlésében még január közepére ígérte a filippínó sofőrök kezdését. Hozzáteszik: annyi tudható, hogy a flippínó sofőrök külföldi előválogatás után érkeztek Magyarországra,
a szakmai vizsgákat angolul teszik le, a menetirányítással angolul beszélnek,
de állítólag külön modulban készítik fel őket arra, ha például rosszul lesz egy utas, vagy egy akadály kerül eléjük. Hangsúlyozzák: a külföldi vendégmunkások az új szabályoknak megfelelően 2+1 évig maradhatnak Magyarországon. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes jelezte, hogy szigorúan számon fogják kérni a kielégítő kommunikációhoz szükséges nyelvtudást, amit a cég úgy kerülne ki, hogy elsőként
a 100E jelű közvetlen repülőtéri járaton állított volna szolgálatba a vendégmunkás buszvezetőket, „ott ugyanis kevésbé feltűnő, ha csak angolul kommunikálnak”.
Az Arriva külön kiemelte, írják, hogy a filippíno sofőrök ugyanazt a bért kapják, mint a magyar kollégáik, csakhogy kiderült, hogy
a távol-keletről hozott munkások foglalkoztatása csaknem 30 százalékkal drágább
a toborzási, utaztatási, képzési költségek, vagy például a lakhatás biztosítása miatt.
A nyitókép illusztráció, fotó: MTI/Bruzák Noémi